Een nieuwsgierig mens dat worstelt met socialmedia..

Ik ben best wel een socialmediafanaat, niet overdreven, en ik kan niet alles (meer) bijhouden, maar ik vind het wel leuk. Ik vind het vooral ook leuk wat je er wel of niet mee kan en mag en wat eventuele effecten zijn.  Zo had ik eens een airfryer facebookgroep met meer dan 30.000 leden. Gestart als een geintje om recepten uit te wisselen, ging ik me op enig moment afvragen: wat kan ik er mee, of is dit alleen indirecte reclame voor Philips en heb ik het werk. Het bleek dat je met een facebookgoep niet zoveel kunt, wanneer je dat commercieel bekijkt.  Ik ontmoette enthousiasteling die mogelijkheden zag en ik “verkocht” deze groep. Intussen zijn het bijna 40.000 leden en heeft hij ook niet de inkomsten die eruit die hij ooit voor ogen had. Intussen heb ik wel een andere groep met kleine 12.500 leden. Behalve wat aanzien levert me dat ook niets op.
Voor mijn werk heb ik natuurlijk ook de pagina’s,  en dat is heel wat lastiger om geïnteresseerden te krijgen als die 30.000 van de groep.  Als advies kreeg ik: win acties! Maar dat ligt wat lastig bij uitvaart fotografie: een vergroting van je eigen uitvaart winnen…??? (https://www.facebook.com/afscheidfotografie/ )
Maar ook de clubs waarvoor ik een facebookpagina beheer is het lastig likes te krijgen, zoals de fotoclub in Reusel (https://www.facebook.com/AFC-Reusel-268379640491413) en het koor Music to Move Hulsel. (https://www.facebook.com/musictomovehulsel/)
Maar ik heb me ook wel eens afgevraagd wanneer ik geld aan het inzamelen was voor een goed doel (voor een schooltje in Egypte) stel dat ik van die groep van 30.000 leden iedereen eens € 1 vraag, dat stelt weinig voor en levert veel op! Of als ik zo’n groep daarvoor niet wil gebruiken, mijn facebook vrienden en mijn linkedln contacten, allemaal iets, ook dat zou een prachtig bedrag opleveren.
Maar……dat kan niet, wanneer al die mensen aan mij € 1 terugvragen voor hun goed doel, ai….dan ben ik blut.  Dus, nee daar is het allemaal niet  geschikt voor. En toch vind ik het heerlijk om er op rond te kijken, mensen mee te laten genieten van mijn foto’s, evenementen te zien die er zijn in mijn omgeving, waar ik anders niet eens aan zou denken. En soms ook te weten hoe het met iemand gaat. En ik vind het leuk om te zien hoeveel mensen via die sociale media op mijn website komen. (www.kors.nl ) Wordt een tekst als deze gelezen en klikken mensen door? Hoeveel mensen bekijken mijn foto’s ?  En levert het iets op? Dat laatste is niet altijd wat ik graag wil bereiken. Zo staat ons huis te koop en regelmatig weet ik via socialmedia vele kijkers naar Funda te trekken. Maar wat voor nut heeft het als daar niet de koper tussen zit?
Maar stel…dat die er nu wel tussen zit…  (https://www.funda.nl/koop/reusel/huis-86079763-klappeistraat-7/)
En zonder dat ik een expert ben (en wil zijn) worstel ik zo door op de social media, gewoon omdat ik leuk vind en gewoon een nieuwsgierig mens ben..

 

 

 

 

Leave Your Comment

Your email will not be published or shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*